Zdrowe nawyki #1

Jest to część pierwsza listy rzeczy i czynności, w które warto wzbogacić swoje życie :-D

  1. Powitaj dzień szklaneczką ciepłej wody z cytryną!
    Woda pita na czczo pobudzi apetyt nawet największym przeciwnikom śniadań i niejadkom. Ponadto wypłukuje śluz z przewodu pokarmowego, który pozostał z poprzedniego dnia.
    ( Woda powinna być ciepła w szczególności gdy ma ją wypić kobieta. Najnowsze badania pokazują, że zimna woda pita na czczo może negatywnie wpłynąć na cykl menstruacyjny kobiet! )
  2. Przede wszystkim śniadanie!
    Tak, wiem… Jest to banał, wszyscy o tym wiemy, ale i tak jesteśmy zabiegani i nie mamy czasu, albo jeść nam się nie chce rano.
    BZDURA! Twój organizm ( a w szczególności wątroba ) domaga się porannego posiłku. Nawet jeśli czujesz, że zaraz po przebudzeniu nie dasz rady nic zjeść, pamiętaj, że masz czas na pierwszy posiłek do godziny po wstaniu. Bez śniadań stopniowo osłabiasz m. in. żołądek. Możesz zjeść na śniadanie coś małego, ale konkretnego.
  3. Gryziemy dokładnie!
    Każdy kęs jedzenia przeżuj kilkakrotnie. Jest to niesamowity prezent dla całego układu pokarmowego, co przekłada się również na Twoją wagę :-)
    Plus: znajdź czas na jedzenie! To nie sprint! Jedzenie należy celebrować. I gryźć :-D 
  4. Słuchaj swojego organizmu!
    To przecież jest ciało z i w którym spędzisz całe życie! Zaobserwuj, które z potraw dodają Ci energii, a które powodują, że stajesz się ociężały. Czasem masz niesamowitą ochotę np. na marchewkę i jesz ją przez cały czas. To dobrze! Twój własny organizm daje Ci znać, że potrzebuje czegoś co jest zawarte właśnie w marchwi ;-)
    Plus: uważaj na ukryte cukry w sokach czy jogurtach.
  5. Więcej ruchu
    Poświęcaj czas na ruch. Przejdź się, poskacz, ćwicz nawet w miejscu pracy. Poprawi to twoje samopoczucie, ożywi Cię, poprawi krążenie krwi i dotleni całe ciało!
  6. Nocą nie za dużo…
    Pamiętaj, aby Twój ostatni posiłek w ciągu dnia spożyć co najmniej dwie godziny przed pójściem spać. W innym wypadku posiłek nie zostanie należycie strawiony i wpłynie niekorzystnie na układ trawienny.
  7. Szczotkuj skórę
    Przynajmniej raz w tygodniu poświęć 5 minut na szczotkowanie swojego ciała. Możesz to robić pod prysznicem lub na sucho. Najlepiej rano – dzięki temu się pobudzisz. Metoda szczotkowania jest prosta  - wszystko w stronę serca, od dołu do serca i od góry do serca. Uważaj na wrażliwe miejsca!
  8. Seeeen…
    Kładź się wcześnie spać. Jeśli jesteś nocnym markiem i lubisz siedzieć do 2 w nocy to mam dla Ciebie wyzwanie. Przez tydzień kładź się spać około 23 – 24 i przesypiaj 7 do 8 godzin. Po tygodniu odczujesz znaczną różnicę w samopoczuciu czy wyglądzie skóry.
  9. A przed snem…
    … pozwól sobie na wieczorne wyciszenie i odpłyń. Pomyśl o  swoich marzeniach, pragnieniach czy nawet poczytaj książkę. Poświęć sobie czas, najlepiej wieczorem  8-)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>